الأخبار, عن الألعاب

إنتهاء تطوير نسخة الكونسول من Gears Tactics

blank

شركة ميكروسوفت وإستوديو The Coalition أكدوا في Blog Post أخير إن لعبة Gears Tactics  بقت جاهزة للإصدار بشكل رسمي على أجهزة الكونسول.

لعبة Gears Tactics نزلت فعلاً بس على منصة الحاسب الشخصي، اللعبة توفرت في شهر أبريل وحققت تقييمات ممتازة من النُقاد وباعت بشكل ممتاز. دلوقتي اللعبة هتتوفر على منصات Xbox مع إصدار الجيل الجديد من الأجهزة يوم 10 نوفمبر.

اللعبة هتتوفر على Xbox Series X و Series S و Xbox One يوم 10 نوفمبر 2020. هتقدر تشتري اللعبة لو حابب ولكنها هتكون متواجدة كمان على خدمة Xbox Game Pass فأنت ممكن تاخدها داخل الإشتراك بدون ما تدفع أي أموال إضافية.

بكدة يبقى احنا عرفنا إن في لعبتين هيتوفروا على  منصات Xbox وقت الإصدار وهما Gears Tactics و The Falconeer eerFalcoticsوهما  في لعبتين هيتوفروا على  منصات ى خدمة هر أغسطس وحققت تقييمات ممتازة من النُقاد وباعت بشكل ممتاز. . اللعبتين كدة كدة متوفرين على Xbox One والحاسب الشخصي كمان.

Ahmed Yousry

About Ahmed Yousry

Editor-in-Chief. About 5 years of experience in Gaming Journalism with more than 13k news written, tens of articles, video scripts and reviews. A hardcore gamer that loves a challenge.